El Fòrum de Debats i el Grup de Defensa del Ter, entitats que celebren amb poc temps de diferència el seu 25è aniversari, es complauen a presentar aquest acte en el qual, entre altres qüestions, es debatrà sobre les característiques que hauria de tenir un Estat català independent per tal de superar un model econòmic i de desenvolupament que ens ha portat a un atzucac. El conferenciant, a partir de l’anàlisi de la situació actual i els seus antecedents, defensarà una economia ecològica, en la tradició ecopacifista europea, per sortir de la crisi, així com una resposta alternativa i mediterrània als estats militars i nuclearitzats, com l’espanyol, que han dominat la societat industrial fins ara.
Santiago Vilanova (Olot, 1947) és periodista, escriptor i un dels pioners de l’ecologisme sobiranista a Catalunya. Ha estat cofundador del Moviment Ecologista Català, del Comitè Antinuclear de Catalunya i del partit ecologista Alternativa Verda. Presideix l’associació «Una Sola Terra» i és cofundador de l’associació Ecoropa, creada a Ginebra, i de «Journalistes et Écrivains pour la Nature et l’Écologie», a París. També és autor de documentals com «Portugal Any I», sobre la Revolució dels Clavells, o «El combat antinuclear» del que forma part el documental «Resistències nuclears» que projectarem en aquest acte. Impulsor de «Userda», la primera revista ecologista de Catalunya, director del «Diario de Barcelona» (1983-84) durant l’època autogestionària, premi Ciutat de Barcelona de Periodisme (1983). Va obtenir, també, el premi Xarxa d’Assaig amb el llibre «El combat ecologista a Catalunya» (1978) i el 1990 amb el llibre «L’onada ecològica» lliurat a Torelló. Ha publicat una dotzena de llibres sobre medi ambient i sobre l’energia nuclear, especialment sobre els accidents de Three Mile Island, Txernòbil i Fuhushima i ha escrit tres novel·les ecologistes. Ha relacionat el pensament catalanista contemporani amb l’ecologisme en obres com «L’econacionalisme» o bé «L’Estat ecològic. Una proposta per un Estat català del segle XXI». Actualment és secretari de la sectorial 3E (ecologia, energia i entorn) de l’Assemblea Nacional Catalana i col·laborador del diari «El Punt-Avui», entre altres activitats.

Filmació de la Conferència
Filmació del col·loqui posterior a la Conferència
Hi ha una galeria fotogràfica
Deixa un comentari